Lyžařský film, po kterém zůstanete beze slov

4.7.2018  |  Sport  |  Autor: Garza

Protože se blíží zima a my jsme nadšenci zimních sportů, tak je čas připomenout si zimu nějakým parádním videem. Dlouho jsem uvažoval, které video sem přidat. Na internetu jsou již tisíce hodin lyžařských nahrávek. Ty jsou však často dosti monotónní. Lyžař, pronikajíci prašanem nádhernou krajinou, objevující nové cestičky na své šílené skoky a triky. Stále je to pastva pro oči, ale po čase to začne být stereotypní. Po shlédnutí deseti videí máte pocit, že koukáte dokola jedno a totéž.

 

 

To vše se ale změnilo díky borcům ze Sweetgrass Productions, kteří se rozhodli oživit žánr lyžařských filmů. Natočili 12 minutový film s názvem Afterglow, který vás zanechá s otevřenými ústy. Nic podobného jste ještě neviděli.

Kluci ze Sweetgrass si řekli, že dost bylo denních videí, proč nenatočit něco v noci? Lyžovat v noci? Co je na tom tak super? To uvidíte za chvíli. To, co se podařilo vytvořit ve filmu Afterglow, je něco unikátního. Díky LED kostýmům a obrovským, vysoce výkonovým světlům, které jim na hory musela pomoci donést helikoptéra, vytvořili 12 minutovou pastvu pro oči.

 

 

Nick Waggoner, jeden z režisérů, v rozhovoru řekl, že i po 60ti letech točení lyžařských filmů je tu způsob, jak vyniknout a vytvořit něco inovativního"fresh".
Nick vzpomíná i na to, že natáčení filmu bylo z logistického hlediska noční můrou. Každý LED oblek vyžadoval, aby se na něj přišilo 7000 LED světýlek. Samozřejmě, během natáčení se vícekrát některé ze světýlek vypálilo a to vyžadovalo opravy dokonce přímo na svahu.

 

 

O lyžařské kousky se postarali Pep Fujas a Eric Hjorleifson, jedni z nejlepších lyžařů na světě. I navzdory svým zkušenostem se při natáčení v noci pořádně zapotili. Největším problémem byly LED světla. Ty vyzařují jasné světlo, to se samozřejmě odráželo od bílého sněhu a místy lyžaře zcela oslepovalo.
"A couple times the skiers were like, 'Holy shit, that was scary," vzpomíná Waggoner.

 

 

Dalším velkým problémem bylo vymyslet, jak osvětlit celou horu. Tým na to využil 4000 wattové světla, kterým sekundovali menší lampy, aby dodaly záběrům ten správný kontrast. Na natáčení byla využita i octokoptéra vážící 4 tuny.

Tři segmenty byly točené v Britské Kolumbii koncem Března. V této části se točilo ještě v pohodě. Některé scény však byly točené na Aljašce a to byla skutečná výzva. Natáčení probíhalo ve vnitrozemí, a na přepravu potřebných nástrojů bylo potřebných 5 letadel. Následně ze základního tábora roznesla na určené pozice všechen potřebný materiál helikoptéra.

 

 

6 týdnů natáčení 12 minutového Afterglow nakonec společnost vyšlo dráž než dva roky strávené při tvorbě hodinového filmu Valhalla. Aby dokázali pokrýt náklady, Sweetgrass production spolupracovali s elektronickým gigantem Philips a známým výrobcem lyží a lyžařských produktů Atomic.

Konečný výsledek se ale přiblížil uměleckému dílu a já vás už zvu se na něj podívat.