Diesel dravý jako tygr, to je nový Macan od Porsche

31.5.2018  |  Auto-moto  |  Autor: mathew

Víte, co indonésky znamená Macan? Odpověď je jednoduchá: tygr. Evropští zákazníci mohou v Ženevě poprvé na vlastní oči vidět nové sportovní SUV z dílny Porsche – Macan. Jelikož jsou v Evropě populární vznětové motory, debutuje v.Palexpu Macan S Diesel. Zážehová verze se ukázala již loni v Los Angeles. Porsche od představení Macanu zdůrazňuje, že se jedná o sportovní auto. Jednotlivé prvky designu jsou použity ze sportovnějších modelů – světlomety se inspirovaly u 918 Hybrid, provedení zádě odkazuje na 911, blíže má ale Panameře.

Macan se svojí velikostí umísťuje pod Cayenne, na délku měří 4,7 metru. Kompaktnější rozměry znamenají, že Macan vypadá lépe než obr Cayenne. Také interiér působí sportovním dojmem. Je útulný a řidiče příjemně obklopí. Sedadla mají výrazné boční vedení, na poměry SUV se sedí nízko, sportovní volant s malým průměrem se příjemně drží, volant je navíc obložen karbonovými vlákny, na vrcholu středového panelu pak v případě auta s Chrono paketem trůní stopky. Macan si zkrátka hraje na sporťák, kde se dá.

Pod kapotou Macanu S Diesel pracuje vznětový třílitrový šestiválec o výkonu 190 kW. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněná jsou všechna kola. Zákazníci si ale na svůj exemplář počkají, čekací lhůta na nový Macan je podle dřívějších zpráv 13 měsíců.

Akcelerace: z 0-100 km/h za 6.3 s
Maximální rychlost: 229 km/h
Ekonomika provozu: spotřeba 5,23 l/100 km (kombinovaná), emise CO2 159g/km
Pohotovostní hmotnost: 1925 kg
Motor: objem 3,0 litru, V6, diesel, přeplňovaný, instalace Front, 4WD
Výkon motoru: 190 kW na 4000-4250 rpm
Krouticí moment: 579 Nm při 1750-2500 rpm
Převodovka: 7-spd dvouspojková automatická

Cena Macanu se bude blížit nepříjemně blízko 55.000 librám (cca 1.817.000 Kč). Pokud jste si mysleli, že Range Rover Evoque byl drahý, Macan nastavuje novou laťku.